Комп'ютер
Комп'ютер (від англ. computer; лат. computator — обчислювач, лат. computatrum — рахувати — обчислювач, — багатозначний термін, найчастіше вживається для означення програмно керованого електронного пристрою обробки інформації. Разом з тим, це може бути будь-який механічний, немеханічний (електронний) пристрій (або навіть людина), призначені для проведення обчислень. Обчислення можуть відбуватися дискретно або безперервно у часі.У вузькому значенні — електронний цифровий програмований пристрій (електронна обчислювальна машина) для проведення обчислень, а також приймання, оброблення, зберігання і видачі інформації заздалегідь визначеним алгоритмом. Наразі практично всі існуючі на сьогодні комп’ютери є електронно-обчислювальними машинамиТермін «комп'ютер» і абревіатура «ЕОМ», прийнята в українській науковій та технічній літературі, є синонімами. Комп’ютер як електронна обчислювальна машина (скор.ЕОМ) - є обчислювальною машиною, яка побудована з використанням в якості функціональних елементів електронних пристроїв, термін використовується щоб показати відмінність від історичного попередника - механічної обчислювальної машини. На даний час словосполучення «електронна обчислювальна машина» майже витіснене з побутового вжитку.Абревіатуру «ЕОМ» використовується як правовий термін в юридичних документах, інженерами цифрової електроніки, також в історичному сенсі - для позначення комп'ютерної техніки 1940-1980-х років, і для позначення великих обчислювальних пристроїв, на відміну від персональних.Також зустрічається застарілий термін «ЦОМ» - «цифрова обчислювальна машина» на противагу «АОМ» - «аналогова обчислювальна машин.За допомогою обчислень комп'ютер здатний обробляти інформацію за певним алгоритмом. Розв’язання будь-якої задачі для комп'ютера є послідовністю обчислень.Фізично комп'ютер може функціонувати за рахунок переміщення будь-яких механічних частин, руху електронів, фотонів, або за рахунок використання ефектів будь-яких інших фізичних явищ. Архітектура комп'ютерів може змінюватися в залежності від типу розв'язуваних задач. Оптимізація архітектури комп'ютера проводиться з метою максимально реалістично математично моделювати досліджувані фізичні (або інші) явища. Так, електронні потоки можуть використовуватися як моделі потоків води при комп'ютерному моделюванні (симуляції - computing simulation) дамб, гребель або кровотоку в людському мозку. Подібним чином сконструйовані аналогові комп'ютери були звичними у 1960-х роках, однак сьогодні стали досить рідкісним явищем.
Для більшості сучасних комп'ютерів проблему спочатку слід описати у зрозумілому їм вигляді - при цьому вся необхідна інформація, як правило, розміщується у пам’яті комп’ютера у двійковій формі, після чого дії з її обробки зводяться до застосування простої алгебри логіки. Оскільки практично вся математика може бути зведена до виконання булевих операцій, досить швидкий електронний комп'ютер може бути застосовний для вирішення більшості математичних задач, а також і більшості завдань з обробки інформації, які можуть бути зведені до математичних. Було виявлено, що комп'ютери можуть вирішити не будь-яку математичну задачу. Вперше завдання, які не можуть бути вирішені за допомогою комп'ютерів, були описані англійським математиком Аланом Тюрінгом. Результат виконаної роботи може бути представлено користувачеві за допомогою різних пристроїв введення-виведення інформації - у вигляді візуального зображення на екрані монітора, роздруковано на папері за допомогою принтера або будь-яким іншим доступним способом. Що таке комп'ютер, сьогодні знають навіть ескімоси, а ось з чого він складається, і як працює, відомо не каждому.В статті "Опис персонального комп'ютера." пояснюється, з яких компонентів зібраний системний блок. Почнемо з того, що комп'ютер складається з системного блоку і зкомутованих з ним периферійних пристроїв - монітора, клавіатури, миші, сканера та принтера. Як виглядають всі ці пристрої, описувати не варто, тому що всі прекрасно знають, що це за «звірі». Переходжу до опису внутрішнього устрою того, що власне і являє собою комп'ютер - системного блоку. Щоб побачити це, знімемо бічну кришку корпусу нашого системника... 
Назва і опис вузлів системного блоку.
1. Корпус системного блоку.
Це - сейф, в якому ми зберігаємо наш штучний інтелект. Тому важливо, щоб корпус був зроблений з якісного матеріалу. В принципі, ніж корпус місткіший та важче, тим краще: багато вільного місця забезпечує гарне охолодження і вільний доступ до комплектуючих.
2. Блок живлення.
Без перебільшення - один з найважливіших компонентів системного блоку. Можна заощадити на чомусь ще, але тільки не на блоці живлення. Може здивувати той факт, що якість блоку живлення можна визначити навіть на вагу - чим більше, тим краще. А зробити це просто: візьміть в одну руку дешевий, безіменний, блок живлення, а в іншу - дорогий, брендовий, і ви все зрозумієте. Якісні радіатори й трансформатори завжди будуть важче, оскільки виготовляються у відповідності з технологічними вимогами, як кажуть, із запасом. Призначення цього агрегату - забезпечити електроживлення для всіх вузлів системного блоку, і якість його, блоку живлення, роботи надає значний вплив на стан інших комплектуючих. Дешевий блок живлення незрозумілого походження може стати причиною нестабільної роботи комп'ютера, а то і привести до більш серйозних наслідків - виходу з ладу дорогих комплектуючих. Вибираючи блок живлення, слід звернути увагу на потужність: для офісного комп'ютера буде достатньо потужності 300 Вт, а ось для ігрового - можливо і 500 Вт потужності не вистачить.
3. Мікропроцесор (CPU).
Центральний процесор, з охолоджуючим радіатором і кулером ( вентилятором). Це основний обчислювальний пристрій нашого комп'ютера, його кремнієвий мозок, який формулює команди з послідовностей, прописаних в програмному забезпеченні. Від швидкодії процесора в основному залежить продуктивність наших настільних ЕОМ. Швидкодія процесора визначається частотою, на якій він працює, кількістю ядер і логічною архітектурою. Вибір процесора обумовлюється завданнями, для вирішення яких купується комп'ютер.
4. Корпусний вентилятор.
Сприяє зниженню температури всередині корпусу, що важливо для якісної роботи всієї системи.
5. Модулі оперативної пам'яті (ОЗП).
Оперативне запам'ятовуючий пристрій (в комп'ютерному побуті - оперативка) - це швидкодіюча системна пам'ять комп'ютера. Саме з нею безпосередньо «співпрацює» процесор. Після відключення комп'ютера з мережі,інформація, що зберігається в її комірках стирається. З урахуванням зростання місткості сучасних програм, керуємося простим арифметичним правилом - чим більше, тим краще!
6. Відеокарта
Відеоадаптер - пристрій, що відповідає за обробку графічної інформації, та її проєкції на екран монітора. У відеоадаптера є свій, спеціалізований, графічний процесор, який обробляє 2D і 3D графіку. Присутність «іменного» процесора сприяє зниженню робочих навантажень на центральний процесор, про який було сказано вище. Для роботи з легкими програмами, типу офісних додатків, цілком зійде простенька відеокарта, навіть та, що вбудована в материнку, ну а для іграшок, і професійних графічних програм, доведеться витратити більше.
7. Модем.
Це вже мало актуальний пристрій.
8. Мережева карта.
Завдяки мережній карті ми маємо доступ як до локальної мережі, так і до Інтернетувзагалі. Сьогодні мережеві карти звичайно інтегруються в материнські плати.
9/ 10. CD/DVD-ROM.
Це накопичувачі інформації, які класифікуються як тільки читаючі і такі, що крім зчитування ще і записують інформацію на компакт-диски. Відрізняються швидкістю зчитування і запису.
11. HDD, жорсткий диск.
Жорсткий диск, або вінчестер, - інформаційний накопичувач на жорстких магнітних дисках, пристрій довготривалого збереження пам'яті: накопичені дані при виключенні живлення не знищуються. Швидкість роботи набагато нижче, ніж у оперативної пам'яті, при тому, що ємність значно вище. Всі встановлені програми, різного роду файли, музика, фільми і т.п., зберігаються саме на жорсткому диску.
12. Материнська плата.
Основний, базисний, компонент системного блоку. Саме «материнка» з'єднує всі вище перераховані пристрою в єдиний інтелектуальний організм, включаючи додаткові компоненти - мережеву і відеокарту, звукову карту, пристрої введення-виведення тощо.
Резюме.
При виборі комплектуючих необхідно переконатися в їх сумісності з іншими компонентами. Не слід купувати дешевий корпус і блок живлення малої потужності - краще, при нестачі коштів, заощадити на відеокарті, щоб пізніше купити нову. Материнку теж краще купувати "із запасом" , щоб у майбутньому, при необхідності, зробити розширення процесора, пам'яті та інших комплектуючих, замінивши їх на більш досконалі.
Складові Комп'ютера Зовнішне апаратне забезпечення 
Системний блокСистемний блок — це ядро комп’ютерної системи. Зазвичай це прямокутна коробка, розташована на столі або під ним. У ній багато електронних компонентів, які обробляють інформацію. Найважливіший із цих компонентів — центральний процесор (ЦП), або мікропроцесор, що є «мозком» комп’ютера. Ще один компонент — це оперативна пам’ять (ОЗП), що тимчасово зберігає інформацію, яку використовує центральний процесор, коли комп’ютер увімкнуто. Після вимкнення комп’ютера всі дані з оперативної пам’яті стираються. 
МишаМиша — це маленький пристрій, який використовується, щоб вибирати чи вказувати на об’єкти на екрані комп’ютера. Хоча миші бувають різних форм, типова миша справді нагадує живу мишку. Вона маленька, довгаста та з’єднана із системним блоком за допомогою довгого проводу, який нагадує хвіст. Деякі нові моделі мишей безпроводові. 
КлавіатураКлавіатура використовується в основному для введення тексту в комп’ютер. Як і на клавіатурі друкарської машинки, на ній є клавіші з буквами та цифрами, але є також і спеціальні клавіші: Функціональні клавіші, розташовані у верхньому ряду, виконують різні функції, залежно від того, де вони використовуються. Цифрова клавіатура, яка розташована з правої сторони більшості клавіатур, дозволяє швидко вводити цифри. Навігаційні клавіші, наприклад клавіші зі стрілками, дозволяють переміщатись по документу або веб-сторінці.

МоніторМонітор подає інформацію візуально за допомогою тексту та графіки. Частина монітору, на якій відображається інформація, називається екран. Як і телевізійний екран, комп’ютерний екран може відображати статичні зображення або відео.Є два основні типи моніторів: ЕПТ (електронно-променева трубка) і РК (рідкокристалічний). Обидва типи надають чітке зображення, але перевага РК-моніторів в тому, що вони тонші та легші. Однак, ЕПТ-монітори загалом більш доступні. 
ПринтерПринтер переносить дані з комп’ютеру на папір. Для роботи з комп’ютером принтер не потрібен, але з його допомогою можна друкувати повідомлення електронної пошти, листівки, запрошення, оголошення та інші матеріали. Також багатьом подобається друкувати вдома власні фото.Є два основні типи принтерів — струминні та лазерні. Струминні принтери найпопулярніші для домашнього використання. Вони можуть друкувати чорно-білі або повнокольорові зображення, а в разі використанні спеціального паперу — навіть фотографії високої якості. Лазерні принтери швидші та розраховані на інтенсивніше використання. 
ДинамікиДинаміки відтворюють звуки. Вони можуть бути вбудовані у системний блок або підключені за допомогою кабелів. Динаміки дають змогу слухати музику та чути звукові ефекти. 
|